عملیات ایمن سازی و واکسیناسیون بالغ بر ۴ هزار راس دام سبک علیه بیماری‌های واگیر دامی و مشترک در هفتکل انجام شد.

 امید ممبینی رئیس اداره دامپزشکی هفتکل با اشاره به برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی در منطقه محروم کلخنگک در این شهرستان گفت: در این رزمایش یک روزه بالغ بر بیش از ۴ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز ) علیه بیماری دامی آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بیماری مشترک بین انسان و حیوان تحت پوشش واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

او  با اشاره به فصل گرم سال و احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در بین جمعیت دامی و انسانی ادامه داد: باتوجه به اینکه عامل بروز این بیماری کنه هیالوما است، جهت مبارزه و پیشگیری از بروز بیماری تب کریکه کنگو ۵۰۰۰ متر مربع از جایگاه نگهداری دام‌ها بر علیه انگل‌های خارجی (کنه) توسط اکیپ‌های دامپزشکی مورد سم پاشی قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی هفتکل همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی با هدف آشنایی با بیماری‌های مشترک و دامی برای دامداران و عشایر مستقر در منطقه خبر داد و افزود: همزمان با گروه‌های عملیاتی دامپزشکی در منطقه هدف، برای اهالی کلاس آموزشی از سوی کارشناسان دامپزشکی شهرستان هفتکل نیز برگزار شده است.

آقای ممبینی هدف از برگزاری رزمایش جهادی دامپزشکی را محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار و محروم با استفاده از ظرفیت و توان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی در زمینه‌های سمپاشی اماکن دامی، واکسیناسیون دام‌ها و ویزیت دام‌ها بیان کرد و گفت:  امیداوریم  که بتوان با انجام رزمایش‌های جهادی خدمات رایگان دامپزشکی را به دور افتاده‌ترین نقاط برسانیم.

او با بیان اینکه اردو‌های جهادی دامپزشکی در سطح شهرستان همچنان با قوت ادامه پیدا می‌کند، ادامه داد: این اردو‌ها در پیشگیری از ابتلای دام‌های سبک و سنگین به بیماری‌ها و حفظ جمعیت دام که اقتصاد و معیشت روستاییان وابسته به آن است، تاثیر زیادی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار